تغییر دامین سایت بدون از دست دادن ترافیک سایت (براساس راهنمای سئو )

تغییر دامین سایت بدون از دست دادن ترافیک سایت (براساس راهنمای سئو )

هرگز نام دامنه خود را تغییر ندهید مگر اینکه گزینه دیگری نداشته باشید.

مراحل کار تغییر نام دامین به شرح زیر آمده است:

A) ثبت دامنه جدید یا خرید دامنه قدیمی:

  1. اولین چیزی که برای تغییر دامین سایت باید انجام دهید، بدست آوردن دامنه جدید است، زمانیکه یک دامنه قدیمی را خریداری می نمایید، توجه داشته باشید دامین انتخابی توسط موتورهای جستجو بلاک نشده باشد، برای کسب اطلاعات در مورد دامین می توانید از روش های زیر استفاده کنید.
  2. در http://www.domaintools.com در مورد دامین اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  3. با اضافه کردن دامنه در گوگل وب مستر می توانید آمار سایت و تمام هشدارهارا مشاهده کنید.

B) آپلود صفحه “coming soon”

اگر چند هفته قبل از انتقال سایت یک صفحه html در دامنه جدید آپلود کنید به موتورهای جستجو امکان crawl و ایندکس سایت جدید را داده اید . پس با قرار دادن متن در صفحات خود، به موتورهای جستجو کمک می کنید که محل وب سایت جدید را شناسایی نمایند و تشخیص دهند که دامین جدید یک سایت واقعی است نه یک دامین پارک شده.

C) انتقال بخش های کوچک سایت

در صورت امکان، به جای انتقال همه صفحات به دامین جدید، ابتدا از بخش های کوچکتر سایت شروع نمایید. به عنوان مثال ابتدا دامنه فرعی را منتقل و  چند هفته بعد از اینکه مطمئن شدید ترافیک سایت شما به طور جدی تغییر نکرد، سایر بخش های سایت را منتقل کنید.

استفاده از همین روش برای ادغام چند سایت و انتقال آنها به یک دامین جدید نیز امکان پذیر است.

بهتره ابتدا بخش هایی که کمترین ترافیک را دارند منتقل نمایید، سپس سایر بخش های سایت انتقال یابند.

D) آپلود صفحات سایت در دامین جدید

آپلود صفحات، تصاویر و فایلهای سایت. توجه داشته باشید،اگر تصمیم دارید که نام فایل و یا مسیر را تغییر دهید، حتماً یادداشت نمایید تا در مرحله بعد از آنها استفاده شود.

E) ریدارکت صفحات قدیم به صفحات جدید

هنگامی که صفحات را در دامنه جدید آپلود نمودید باید صفحات قدیم را به آدرس جدید ریدارکت کنید. توجه کنید که کل سایت را به دامین جدید ریداریک نکنید بلکه برای هر صفحه این عمل انجام شود.

به شدت تاکید شده است که از ریدایرکت 301 استفاده شود زیرا تمام ویژگی های دامین سایت قبلی را منتقل میکند و تغییراتی که انجام می دهید دائمی است. در صورتیکه بخواهید در آینده تغییر مسیر دیگری داشته باشید از ریداریکت 302 استفاده نمایید البته در این روش تمام خواص دامین قبلی منتقل نمی شود. نکته ای که در 301 ریدایرکت باید به آن توجه داشت اینست که آدرس ها از صفحات قدیمی به صفحات جدید باید مستقیم باشند.

F)  استفاده از ابزار تغییر آدرس در گوگل وب مستر تولز

استفاده از ابزار تغییر آدرس گوگل وب مستر تولز، یکی از اقداماتی است که شما باید انجام دهید. پس از اینکه هر دو سایت را در گوگل وب مستر تولز ثبت کردید، شما باید مشخص کنید که دامین سایت قبلی به آدرس جدید منتقل شده .

G) بروز رسانی لینکهای مهم

توصیه شده تمام سایتهایی که به سایت قبلی شما لینک می دهند را بروز رسانی کنید (سایتهای با پیج رنک بالا)

البته شما مجبور نیستید با تمام و بمسترهایی که به سایت شما لینک داده اند تماس بگیرید، به جای آن بر روی مهمترین آنها تمرکز کنید.

H) صبور باشید و سایت را به روز نگه دارید  صبور باشید و مطمئن شوید که زمان لازم را برای تست کامل سایت اختصاص داده اید. همچنین نام دامنه جدید را به صورت منظم تمدید نمایید و اجازه ندهید که اکسپایر شود.

اگر مراحل تغییر نام دامنه سایت بر اساس اصول سئو را به صورت کامل و دقیق انجام دهید، تغییر ترافیک سایت به حداقل خواهد رسید و روی سئوی سایت تاثیر نمی گذارد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: